Warung Kopi Klangz: Si cantik dan gula- gula getah.

Tuesday 23 August 2011

Si cantik dan gula- gula getah.

Gula getah memang manis, pastu kenikmatannya hilang dan yang dikunyah makin kurang kenyal. Macam mak cakap, mak tak suka tengok orang mulut terkunyah- kunyah. Tapi aku nak try jugak. Berkat kemujaraban iklan komersial kat tv swasta. 


Beli Wrigley's Double Mint Gum. Otai gula getah dari aku kecik. Kunyah dan teruskan perjalanan. Menaiki kemudahan awam memang mudah dan selesa. Opps! Kalo bau ketiak bangla dan himpitan manusia berbadan gempal selesa. Selesalah. Aku terus membaca Bogel Menuju Tuhan. Wang yang sedikit dilabur untuk makanan otak aku dirasakan berbaloi. Aku ingat pernah duduk dengan anak gelandangan tu. Dia kurang bercakap, aku kurang bercakap. monolog sendiri- sendiri. Seolah aku bercakap dan dia menjawab. 


***
Kunyah- kunyah
Kunyah- kunyah


'Serdang, Serdang'. 
Ramai merempuh masuk dan bergelut untuk keluar. Masa tak cukup bagi diorang. Masa aku banyak kosong. Nak sikit aku boleh jual. Kalo bolehlah. 


** aku buang chewing gum dalam kertas pembalut dan simpan dalam poket.


Seorang perempuan cantik masuk dan duduk disebelah aku. Senangnya dia duduk. Aku plak terpaksa berebut sejak 3 stesen yang lepas. Pedulikan orang tua sihat dan perempuan gedik yang cuba menagih simpati. Kaki ku belum pulih. Next time mungkin. Perempuan tu menjeling buku yang dipegang aku. Aku lebarkan supaya dia dapat membaca dan memahaminya juga. 


***
Dia melihat aku dan 'Bang, boleh mintak chewing gum satu tak?' Aku tengok dia dan seluk poket seluar. Keluarkan satu dan bagi dia. 'Alamak bang, saya tak makan yang ni, takpelah'. Ok.


Aku tutup buku dan dengar lagu. Hilang bunyi rel bergesel. Aman. Perempuan itu berhenti di Midvalley. Dia bangun dan keluar. Aku tengok seat kosong di sebelah. Ada satu bungkusan pembalut gula getah yang terbuka. Sama macam aku punya. Aku check poket dah kosong. Ah! Takpelah. Biar dia bawa gula getah kunyahan aku di seluarnya. 


Puas.

2 comments:

  1. oh..alkisah nya...hehehe kau dah kunyah baru bg org ker...hish2

    ReplyDelete
  2. @HAFIZAL eh, yang dalam poket ada yang baru dan yang aku dah abes kunyah. time aku nak kluakan yang baru, yang aku punye jatuh kat seat dia.

    ReplyDelete

macam tulah baru member, tulisan yang membina memang dipuji


Feel free to condemn, just this time

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...