Warung Kopi Klangz: Perkara Wajib Tayang kat TV Waktu Ramadhan.

Thursday 19 July 2012

Perkara Wajib Tayang kat TV Waktu Ramadhan.

Bulan Ramadhan lagi sehari. Dan aku harapkan Ramadhan kali ini jauh lebih baik dari tahun- tahun sebelumnya. Insyallah akan aku tunaikan ibadah puasa sebaik mungkin. Namun, sedar tak yang setiap kali tibanya bulan Ramadhan, kaca televisyen kita akan wajib ada perkara- perkara ini. Kiranya macam penyeri bulan Ramadhan la. Apakah itu? Antaranya ialah

Iklan

iklan yang biasa ada dan kita pon biasa bercakap pasal benda ni ialah iklan

  1. Kurma- Sejak beberapa tahun ni, kurma Yusuf Taiyoob. Trademark legend adalah bisikan yang sentiasa terngiang- ngiang. Dan kurma yang aku suka ialah kurma yang jenis basah. 
  2.  Minuman- Antara iklan minuman yang top waktu bulan puasa ialah Soya Cincau Yeo's. Sampai packaging kat kedai pun jual soya beans dengan cincau. Selain tu, iklan Ribena, Coca- Cola pon ada gak. Tapi berbuka minum air berkarbonat tak bape elok. Kembung perut nanti. Hahah
  3. Iklan Raya- Yang ni biasa hujung raya baru nak muncul. Antara yang power bab iklan yang betul2 berkualiti adalah daripada Petronas. Sejak kecik lagi tu. Pas tulis ni aku rasa nak tengok sume iklan Petronas kat Youtube.
Rancangan Televisyen

  1. Biskut dan Kuih Raya- Yang ni memang faveret aku time kecik- kecik dulu. Aku ingat lagi, Cornflakes mesti akan keluar rancangan biskut dan kuih raya bagi promote barang dorang. Time tu, macam- macam kuih baru dan lama yang dihasilkan. Antara biskut raya yang bagi aku paling top kat Malaysia ni ialah Almond London. Camne boleh ada London tu aku tak berjaya kaji. 
  2. Sumbangan Amal- Bulan puasa ni, amatlah besar ganjarannya bagi orang yang menderma. Ramailah golongan korporat, orang perseorangan yang akan menderma kepada fakir miskin, orang yang hidup melarat, anak yatim dan ramai lagi. Sedikit sebanyak dapatlah bantu dorang beribadah di bulan Ramadhan dan juga agar dorang dapat merasakan kegembiraan di Hari Raya.
  3. Waktu Berbuka, Imsak dan Sahur- Ini daripada aku kecik aku akan tengok benda ni, tunggu setiap petang. Tunggu sampai masuk area Klang, tengok, pastu lari- lari beritahu kat mak. Lepas tu, mulalah tengok jam setiap 5 minit. Rasa lama je. Tapi sekarang taklah. Abang dah besar dah. hahah. boleh tengok waktu berbuka, imsak dan sahur di website ni. http://www.islam.gov.my/waktu-imsak-dan-berbuka-puasa-negeri-negeri-seluruh-malaysia-tahun-1433h2012m
saya dan ....

Banyak lagi yang ditayangkan setiap kali masuk bulan Ramadhan, contohnye pengumuman puasa dan raya (Ini memang kompem ade).  Ape yang korang rasa ada tiap- tiap hari time bulan Ramadhan? boleh share kat komen. 

Warung Kopi Klangz juga ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan kepada semua pembaca muslimin dan muslimat. Marilah beramai- ramai kita mengejar keberkatan bulan Ramadhan yang bakal kunjung tiba. :)


6 comments:

  1. hai ayu follow sini ;-)..jom join segmen ayu ;-)

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa juga..
    terawih tahun ni penuh la ye..hehe

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan :) hehe lau time puasa ni tgk org buat2 juadah kt tv , kecur je. haha

    ReplyDelete

macam tulah baru member, tulisan yang membina memang dipuji


Feel free to condemn, just this time

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...