Warung Kopi Klangz: 5 Tempat Selalu Jadi Pilihan Ponteng Puasa

Tuesday 31 July 2012

5 Tempat Selalu Jadi Pilihan Ponteng Puasa

Puasa dah masuk 10 hari dan hari ini kita akan bercerita tentang port- port yang selalu orang pergi untuk ponteng puasa dan beli makanan dengan selambanya. 

1. McDonalds Drive Thru


Yang ni paling selalu dan kerap kita lihat. Drive thru antara pilihan utama sebab tak perlu beratur dan menghadapi pandangan orang Islam yang lain. Lagi2 ada McValue Lunch. Tak percaya try pergi tengok.

2. Pusat Snuker


Kalau main snuker masa malam- malam tu takpelah nak smoke, beli roti air semua. Tapi kalau time siang pon same, macam mane? Sebab jarang orang nak pergi snuker ni, melainkan yang nakal- nakal.

3. Karaoke



Yang ni memang sah lah. Time bulan puasa pergi karaoke, tekak mesti kering, dahaga semua. Confirm beli air, dan kalau ade jual makanan, beli jugak lah. Mane dapat nak makan kat luar

4. Cybercafe


Cybercafe ni jadi port popular budak sekolah menengah. Sambil- sambil main game tu, hisap rokok dan minum air teh o ais ikat tepi menjadi pemandangan biasa di bulan Ramadhan

5. Tandas

Ini bagi perokoklah sebab rokok antara salah satu penyebab besar orang ramai tidak berpuasa. Tak makan minum takpe, tapi bila datang bab rokok, susah nak tinggal. Kunci pintu, bukak paip, hisap rokok. Orang pon tak tau yang hisap rokok tu Islam atau bukan Islam.


Banyak lagi tempat yang boleh disenaraikan sebab manusia ni, kalau bab- bab cenggini, memang pandai guna akal. Ade je macam- macam cara dan tempat boleh difikirkan. 

Btw, selamat berpuasa :)

6 comments:

  1. yang drive thru tu yang tak boleh tahan tu, selamber der jer ingat orang tak nampak ker hahah ALLAH nampak wooo Alhamdulillah hanya satu perkataan

    ReplyDelete
  2. Tapi zaman sekarang, kebanyakan orang islam sendiri pun x malu makan dikhalayak ramai.. xde da sorok-sorok..

    ReplyDelete
  3. hi! salam perkenalan. dtg dari ANZULNA'S HOME! Baca2 entry awak. jom g blog saya meh..

    woowww Mcdonald first place yosh!

    ReplyDelete

macam tulah baru member, tulisan yang membina memang dipuji


Feel free to condemn, just this time

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...