Warung Kopi Klangz: Adab Mengadap Blogger Kelas Atasan

Wednesday 20 June 2012

Adab Mengadap Blogger Kelas Atasan


Assalamualaikum.

Firstly, aku dah lama terlupa untuk beri salam pada permulaan blog. Semoga jadi amalan kepada aku dan korang semua. Dakwah tu.



***********

Adab. Tatasusila. Kesopanan dan Kesusilaan. Perkataan tu semua menjurus kepada pengertian yang hampir sama iaitu behave. Diaplikasikan hampir ke dalam semua perbuatan di tiap ketika, tempat dan waktu. Behave when you eat, behave when you talk and behave when you're blogging. Blogging ni considered kata kerja jugak ke? Bila bercakap pasal adab, aku antara manusia bukan pilihan ramai kerana secara lahiriahnya aku dilihat sebagai seorang yang kurang sopan. Perbuatan, percakapan mahupun etika ditempat makan. Bukan sekelumit niat nak ingkar kepada nilai ketimuran ni, itu semua spontaneous reaction.

Aku suka membaca, dan ada diantara blog korang merupakan bahan bacaan aku. Kadangkala 6, 8 jam dari 24 jam aku dihabiskan untuk membaca blog korang. Jiwa blogger lah katakan. Tulisan korang banyak lagi best dari aku, dan ramai antara korang- korang tu adalah blogger yang famous amos, otai nuffnang dan macam- macam lagi. Dari cerita pergi bercuti sampai renovate rumah, beribu yang baca. Respek. *Salut sambil kawad nazi.

So, ada beberapa peraturan jimba- jimba yang aku dapati wujud dalam dunia blogging Malaysia ni. Aku perasan dan cuba buktikan dengan beberape eksperimen. Macam hidden cam dalam Just For Laugh dan Video Skandal Anwar Ibrahim. Dan aku persembahkan :-





Tanpa perlu membuang masa, jom baca adab yang perlu ada.






amalkan. mungkin anda akan diangkat menjadi kelas atasan.

1 comment:

macam tulah baru member, tulisan yang membina memang dipuji


Feel free to condemn, just this time

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...