Warung Kopi Klangz: Ikhwanul Muslimin Menyesatkan Saya Selama Ini -URD

Wednesday 20 June 2012

Ikhwanul Muslimin Menyesatkan Saya Selama Ini -URD

Pernah tak dapat sisipan flyer masa bulan Rejab, Syaaban dan Ramadhan mengenai kelebihan dan fadhilat ibadah pada bulan tersebut, tazkirah dan isu semasa melibatkan orang Islam di dunia ini? Antara yang giat menjalankan dakwah melalui cara ini ialah Ikhwanul Muslimin. (IM)



Namun, hari ini, aku nak mengupas apa yang dikatakan seorang pemimpin tertinggi Malaysia mengeluarkan komen yang tidak sepatutnya diluahkan oleh seseorang yang seperti dia. Bukan main handal bermain kata- kata. Kebanyakan fatwa yang dikeluarkan dan dipersetujui, semuanya hasil idea Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi tu la. Jangan jadi keldai la Najib.

ok, ini isu lama, tapi sebagai pembuka mata. Namun, sekarang ulamak BN pulak mengeluarkan fatwanya sendiri bahawa pertubuhan Ikhwanul Muslimin hampir menyesatkan dia. Siapa itu dia?

Ustaz Rasul Dahri. Dia waktu ceramahnya

Kuliah: Membedah Kitab Kesesatan Tauhid Hakimiyah & Khawarij
Tarikh: 28/05/2012 - Isnin
Lokasi: Al-Khaadem

 telah membuat pengakuan tersebut. Bagi aku sendiri, seorang Islam yang masih boleh berfikir secara rasional. Perkara tersebut tidak adil kerana tiada sebarang pembelaan dari pihak Ikhwanul Muslimin. Dijatuhkan hukuman sebelum perbicaraan. Macamlah tak boleh nak berdepan, berdebat secara ilmiah di khalayak umum.

Bagaimanakah pegangan orang yang mendengar ceramah URD tersebut. Masih teguhkah, Atau telah mengikut ilmu dan fatwa syok sendiri URD ni.


0 buah fikiran:

Post a Comment

macam tulah baru member, tulisan yang membina memang dipuji


Feel free to condemn, just this time

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...