Warung Kopi Klangz: Ustaz Azhar Idrus Sesat?

Wednesday 25 July 2012

Ustaz Azhar Idrus Sesat?

Aku tak tau nak komen ape, tak tau nak cakap ape sebab aku bukannya ahli bab fiqah ni. Buku kitab yang aku baca pon tak mungkin sebanyak ustaz- ustaz semua baca. Aku nak tanya pendapat orang ramai mengenai perkara ini. 

Aku pernah juga dengar hadis ni. Mungkin korang sume pon penah. So, ape pendapat korang?


*untuk mengelakkan segala kesulitan dan pening. Kita diwajibkan berpegang kepada sunnah dan hadis Nabi Muhammad S.A.W

sumber : Parpukari

12 comments:

  1. kite tak pasti betul ke yang jawab nye tue ustaz azhar idrus sendiri. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasenye UAI sendiri sebab page original memang dihandle oleh UAI

      Delete
  2. Untuk lebih kepastian, bertanya banyak pada yang lebih pakar. Rujuk pada banyak ustaz. Berbincang jika ada kemusykilan, tak boleh rujuk satu je.

    ReplyDelete
  3. ok saya cuba untuk tidak menyebelahi mana2 pihak tp lebih cuba untuk beri keterangan kerana saya sndri masih ada jahilnya dlm bab2 agama ni. disebabkan ramai sgt org2 biasa yg berani post pasal agama yg tak diketahui skrg ni jd saya sndri bertindak utk memperolehi sndri hadis2 yg terkenal dgn kekuatan utk beramal dgnnya (Bukhari, Muslim, Daud & Malik). Dan apa yg saya dapati dr hadis Abu Daud dlm kitab Al-Siyam hadis bernombor 2343 mmg Rasullullah SAW ada bersabda bahawa habiskan makanan di dlm bekas yg dipegang jika terdengar azan subuh sewaktu bulan puasa.

    berkenaan dgn UAI, mgkin juga status itu diupdate oleh admin yg berlandaskan jwpn2 yg 'dia' rasa 'terdengar' semasa ceramah2 UAI atau mgkin juga tindakan melulu semata-mata.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
  4. Bagi kita yang kurang pemahaman agama ni, sebaik-baiknya berhenti daripada makan. Sebab kalau ikut logik pun, azan subuh bermakna sudah melebihi waktu imsak. Mungkin juga perlu penjelasan UAI dengan lebih jelas, seperti yang dicadangkan oleh blogger 'Love hurt aeNnn' kat atas.

    Wallahu'alam bissawab.

    ReplyDelete
  5. kenapa la korg nak baloh pasal khilafiah . dah blaja habis ke selok belok ilmu khilaf ? apa sandaran yg korg pakai utk takwil hukum yg uai bg sedangkn hal itu memg bnda khilafiah yg ditakwilkn ? come on laa . xtao , dduk diam n beramal dgn ilmu yg ada .

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejak bila pula berbalah? baca bagi habis, bagi paham. pelik2. tau nak sembur. cuba guna otak

      Delete
  6. kalau rase uai mengajar salah , pergi mengajar sekali . jgn hanya pandai komen tapi tiada usaha utk sama2 kembangkan islam . jauhkan diri daripada sikap orang2 munafik. nauzubillah

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. admin mengaji x habis ni.. yg mengulas guna hadis pun x berguru.. sesungguhnya siapa yg belajar kitab tanpa guru.. yg menjadi guru2nya adalah iblis,. berguru lah... jauh sgt ketinggalan... sebab tu lah suruh datang dgr.. ni x.. suruh mengaji x nk.. last2.. jahil sampai ke mati.. datang lah dgr.. baru lah tahu kita beramal ni betul ke x.. karang sia2 ibadah kita tanpa ilmu..!!! ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam hal ni, aku rase kau tu yg mengaji tak habis. aku pon tau orang belajar tak berguru, gurunye iblis dan lain2. so, tak payahlah nak tunjuk yang ilmu kau lg tinggi, dari org lain. jahil orang mmg nampak, senang nak komen, terasa diri pandai sangat ka?

      Delete

macam tulah baru member, tulisan yang membina memang dipuji


Feel free to condemn, just this time

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...