Warung Kopi Klangz: 8 lelaki yang tak patut dijadikan teman hidup

Saturday 7 July 2012

8 lelaki yang tak patut dijadikan teman hidup

Kepada sang perempuan yang ramai kat luar sane, ini ade tips berguna untuk cari teman hidup yang berguna. Takdelah berlaku perkara seperti kapel 15 hari, ataupun menyesal di kemudian hari. Kajian ni dilakukan oleh ahli akademik Sementa Legacy Club yang bijak pandai terutamanya aku. Seorang ahli majlis bahagian kemanusiaan. 

I firmly believe that for every nice guy on Earth, there are 20 jerks to balance out the ratio. That means that there are millions of douchebags roaming the planet, shooting finger guns in their tight Ed Hardy shirts. You know you’ve seen them, and you’ve definitely met them. Maybe i'm one of the douchebags.

1. The Boaster


Bukan wild boar ataupun minuman tenaga, lelaki jenis ni memang seorang yang mempunyai kejayaan dan pencapaian yang tinggi. Sampai nak ucap tahniah pun tak sempat sebab dia sibuk bercerita pasal kepoweran dia yang lain. 

2. The Musician


Siapa tak suka mamat power main gitar, plucking sampai putus tali. Rasa hanyut dalam lagu- lagu yang dicipta. Tapi kalau sampai susunan makanan hendak diharmonikan, dan setiap kali anda berjumpa ada lagu baru. (berjumpa sehari dua kali). Lebih baik jadi suruh dia jadi artis dan anda jadi manager dia. 

3. The Show Off


Seorang yang lemah lembut, romantik, sensitif, caring bila berdua. Namun bila ada kawan- kawan. Tiba- tiba dia jadi seorang yang macho, gelak macam haram, dan jadi orang lain. Memang nampak sangat dia berpura depan anda dan dia mahu nampak dominan bila bersama kawan- kawannya.

4. The God's Gift


Memang lelaki dilahirkan untuk perempuan. Golongan ini mengatakan yang dia memang dilahirkan untuk menjamin kepuasan jiwa dan raga si perempuan. Namun, bila segala perbuatan dan jalan percintaan korang menjadi bahan bualan sehingga ke ranjang. Ada masalah di situ. And if you know you’re good, there’s no need to brag.

5. The User


Golongan ini paling bahaya selepas golongan The Player. Mereka yang golongan ni, wujud bila memerlukan bantuan. Tahu cara dan bagaimana untuk mempergunakan perempuan untuk diri mereka. Wang, kereta, rumah, pakaian. Semua. 

6. The Stoner


Tiap- tiap hari layan weed, kokain, shabu dan gam. Jadi kurt cobain dan bob marley. Mata yang rabak dan pakaian yang tak pernah berseterika. Takkan tau untuk berbual dan mempunyai perbualan dalam keadaan yang waras. Just say no.

7. The Great Debater


Nak berdebat dalam perhubungan tak salah. Menambahkan perisa dalam hubungan bagi sedap itu bagus. Namun, jikalau si dia tak mahu mengalah dan sanggup bukan CNN dan Al-Jazeera semata - mata untuk nampak lebih update dan tahu segalanya dari anda. Golongan ini dikenali sebagai Mr Know-it-all-of-all-know-it-all. Just give up. You can't win :)

8. The player


Golongan ini takde yang lain melainkan masalah dan masalah. Perempuan bukanlah untuk hubungan, tapi lebih kepada sekadar game dan hobi. He has one girl in the morning, another girl in the evening and plenty for a handful nights and weekends. Takde komitmen. 


Itulah 8 golongan yang aku rasa wujud di Malaysia ni. Aku tak tau aku tergolong dalam golongan mana kerana aku bukanlah baik dan perfect. But aku bersyukur dengan gadis yang ada dalam hidup aku sekarang. So girls out there. Watch your steps, you've been warned!

1 comment:

macam tulah baru member, tulisan yang membina memang dipuji


Feel free to condemn, just this time

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...