Warung Kopi Klangz: Master of Rev-Up Challenge

Monday 22 August 2011

Master of Rev-Up Challenge

Pagi itu, kawan aku dua orang balik dari kelas dan bawak air tin revive. Aku pon pelik lah, takkan dorang selambe sangat nak beli kat kedai pastu pegang bawak balik. Lepas tu dia cerita cakap ada awek revive bagi free sebab like fb dorang. Dan juga cerita yang awek tu siap ajak keluar dan add fb dorang. Lagilah tak logik. 


****
Siap2 pergi kelas, aku selisih dengan sorang amoi pakai baju biru. Pernah dengar yang amoi2 sekarang suka lelaki macho. So, aku pon control macho sikit. Haram tak layan. Jalan punya jalan, sorang brader panggil. 'Dik, nak dapat air free tak?'. Dalam otak aku dah terfikir, gay ke ape mamat ni. Then dia tunjuk booth Revive. Oh, otak agak kuning rupanya aku ni. Istigfar sekejap. Pastu dia suro isi borang dan bagi borang untuk bagi idea dan cadangan event apa sesuai untuk dianjurkan di kampus Unikl MFI ni. Aku pon pergilah isi. Dan like FB Revive. Dapat air free. 


Dalam kelas, tengah ngantuk- ngantuk, tiba- tiba dapat call, ingat si Ija miskol, rupanya no tak dikenali. Peminat ke ape? Aku angkat dan dia cakap, ' Anda telah menang lucky draw'. 'Bila plak aku join lucky draw ni, gores dan menang ke ape?' aku bermonolog. 'Adik datang booth kami', brader tu sambung. Aku pon mintak excuse, punya excited. Mana tau dapat TV plasma ataupun wang tunai.


*****


Aku pergilah dan dorang snap gambar same- same. Macam menang besar. Sorang amoi bawak keluar beg laptop. 'Damn! Laptop Viao', aku gembira sorang- sorang. 


Tiba- tiba dia keluarkan kotak kuning dari beg. Keciknya! Harapanku hancur. Dunia seakan gelap. 

'Dapat tiket wayang', amoi tu cakap dengan gembira. 'Oh, gembiranya I', lantas aku bermuka-muka. Harapkan viao, dapat tgv. Takpelah, aku bersyukur.

ni fanpage dorang
tiket free. nak pergi dengan Ija cadangnye



lambang kebanggaan budak Unikl


0 buah fikiran:

Post a Comment

macam tulah baru member, tulisan yang membina memang dipuji


Feel free to condemn, just this time

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...