Warung Kopi Klangz: Harapan kini tiada

Saturday 28 May 2011

Harapan kini tiada

Aku tak tahu apa aku nak tulis. it's pretty lame kalo lelaki menulis kisah cintanya yang gagal. Kurang perkasa kah? atau romantisnya tidak menjadi? Orang ketiga kah? semua persoalan tu kerap berlegar- legar. Sehingga menitis air mata. Tidak lelakilah kalo menangis. Tapi aku tak boleh terima lagi. Tekanan ini mula membunuh. Kecenderungan untuk mengamalkan agama mula berkurang. Bukan sekali aku salahkan tuhan. Aku tidak kuat. Aku tahu, dan aku sedar. Aku rasa kehidupan yang serba liar dan bebas lebih mengembirakan. Tiada komitmen, tiada kesedihan, hanya khayalan enak dan hidup bergelumang kesedapan. Berusaha dan berusaha, namun. Aku tidak berjaya.

Kisah sebelah pihak aku,

Aku dapat tahu yang dia bersama- sama lelaki lain mengulangkaji pelajaran. Berdua. Ah, berdua lebih baik. Aku sering menyuruhnya belajar beramai- ramai. Tapi, aku suro belajar dengan perempuan. Bukannya lelaki. Patutlah  semenjak dua menjak ni. Dia sudah sakit jari msg dengan aku. Ym nya 24 jam terbuka. Mungkin menunggu aku.ti. Sedapkan ha Tidak mungkin. Dia boleh buzz aku. Mungkin juga menanti si dia yang baru. Cinta memang indah pada permulaan. Mungkin dia mahu merasakan keindahan itu sekali lagi. Kepuasan zahirnya dipuaskan oleh lelaki itu. Batin aku tak campur.

Mungkin perwatakan dia menarik ramai lelaki, dan dia membuka hati untuk lelaki- lelaki itu. Janji- janji lamanya dibiarkan. Aku ditipu dengan teruk lagi. Sakit hati dirasakan begitu benar. Sampai aku terduduk dan sukar untuk bernafas. In relationship dengan lelaki lain di facebook? Itu paling berat. Nampaknya dia makin berani. Aku menangis lagi. Adakah dia benar- benar begitu kejam?

Mungkin aku patut pergi

5 comments:

  1. selidik, selidik, selidik. tak baik menaruh buruk sangka. yang penting otak kena clear dan bersedia utk terima sebarang kemungkinan.

    p/s: tolong singgah ke link ni [Nikon Extra Ordinary Angles] & tekan 'LIKE' buleh tak? thanks in advance!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. ALLAH lebih tahu apa yg terbaik untuk hambanya..think positive..akan ada hikmah disebalik semuanya..prcayelah..masa ni lah kita kena bnyakkan amal..mohon dikuatkan hati yg lemah..ALLAH xkn bg ujian yg kita x mampu nk hadapinya..ujian dr ALLAH tnda ALLAH sygkn kita..

    ReplyDelete
  4. berterus terang. ajukan je semua soalan dalam kepala kepada empunya diri. jangan berteka teki dengan hati. walau sepahit mana pun jawapan lebih baik berterus terang dari berundur tanpa berbincang. be wise.

    wish you all the happiness in the world :)

    ReplyDelete
  5. apa yang berlaku,semuanya ada hikmah..semoga berbahagia :)

    ReplyDelete

macam tulah baru member, tulisan yang membina memang dipuji


Feel free to condemn, just this time

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...