Warung Kopi Klangz: DEBAT PERDANA UBM- kipas blogger otai perlu untuk berjaya

Monday 25 April 2011

DEBAT PERDANA UBM- kipas blogger otai perlu untuk berjaya


  • Adakah sikap mengipas Blogger otai/lama dapat memberikan kelebihan kepada blogger lain?
  • Dan perlukan sikap ini ?


teknik mengipas dan memprovok blogger yang mempunyai pengaruh dan ramai follower merupakan teknik pasti berjaya yang ramai diamalkan oleh blogger pisang goreng yang mahukan tempias trafik dan impian mengembangkan empayar tulisan mereka dengan saranan blogger otai. Oh, tak kurang juga yang berbuat demikian semata- mata untuk dikenali, dimasukkan ke blog list si blogger otai mahupun ditag ke dalam entri terbaru.
Cheap shots. risking ur reputation and name. Blogger otai perempuan biasanya akan menempek gambar paling cun yang mereka ada dan meletakkan ayat2 manje dan lentok tp acah2 ganas. So, tukang kipas dan ikut bontot ni akan komen dan puji si blogger otai dengan ditinggalkan link blognya. Bila orang bukak, bukak jela. Pastu tutup balik sebab kurang menarik. Lagi satu, mengipas ni akan menimbulkan kebencian dikalangan blogger lain, timbul isu melobi dan anonymous yang menyebarkan komen yang tak sepatutnya dalam dunia blog.

Bagi aku sendiri, the better way of getting people to read our blogs ialah dengan provide dorang tulisan yang jujur dan best. Tulisan anda yang best itu akan menarik minat. Graph kenaikkan pembaca anda akan menjadi exponential. Itu yang dimahukan. Dan tak mustahil , blogger2 otai akan menjengah blog anda dan meninggalkan komen yang positif. Mungkin ambil jadi balaci protege diorang. Eh, wujud ke? Lantak.

Papepon, aku tetap tentang habisan kipas mengipas ni. Kalau terserempak ni. Anda akan berdepan kipas yang berpusing no 5 yang akan menerbangkan anda jauh dari dunia blog ni.

18 comments:

  1. kalau yg berblogwalking? dan hantar sesuatu sperti: "please follow me. i'll follow you back." apa pandangan encik muhsin?

    ReplyDelete
  2. btol tu bro..guwa bulan lepas folower juz 35 org..tp alhamdulillah bulan ni mngkat jd 600 lebih tanpa perlu mengipas otai..n skg guwa bersaing dgn otai dlm bloger of the year..guwa ranking no4..usaha sdri tnpa perlu mengipas or mcium bontot otai pun guwa mampu beri saingan..hahaha..tukang2 kipas beliau,top 30 pun xlepas..

    ReplyDelete
  3. guwa bwk cabaran newbie,1 1 nya newbie yg smpai top4 bloger of the year.. 1 1 nya bloger dlm top10 yg ada folower plg ciput..jgn lupe undi bro..support newbie..keh3..~remajapower

    ReplyDelete
  4. nice.. nnt prof pertimbangkan~

    ReplyDelete
  5. semua entri dlm wkk baru dan lama sangatla jujur serta ikhlas..

    SAYA SUKA ENTRI NI EN MUHSIN~

    ReplyDelete
  6. @Fifi
    kalau macam tu, terpulangla pada individu nak suka or tak, biasa orang ni tak bpe suka orang lain datang, blah dengan tinggalkan follow2 ni semua, tulis something about entri mereka lebih baik

    ReplyDelete
  7. @DaRk ViRusZ aku support punye. dun worry,. menang share2 la. haha

    ReplyDelete
  8. @Scha Ara bodek? hehe.. thanks ye.. :) awak pon same

    ReplyDelete
  9. ouh, ada gak dengar pasal kipas-kipas nih. haha, tak sangka. Hurm, lain orang lain ragam kan :)

    setuju jugak, ta suke kipas2 nih. tapi lau tido malam mesti pakai kipas. air cond ta leh bukak lama-lama nanti bil elektrik melambung. ( eh lari tajuk pulak, maaf sekadar bgurau :) )

    ReplyDelete
  10. @cik aufa faqihahmalam2 tak pakai kipas seksa skit. panas dan banyak nyamuk

    ReplyDelete
  11. hehe..sama2 pihak pembangkang upenyer..hehe... :)

    ReplyDelete
  12. yup..kadang2 tgk mcm kesian pun ada dorang ni..entry sendiri taknak improve, dok sebok kipas org..

    ReplyDelete
  13. @Cik Aish politik melobi pon diamalkan dalam blog. banteras.!

    ReplyDelete

macam tulah baru member, tulisan yang membina memang dipuji


Feel free to condemn, just this time

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...