Warung Kopi Klangz: Jamuan Makan Malam bersama DS Anwar Ibrahim ada babi dan arak?

Sunday 24 June 2012

Jamuan Makan Malam bersama DS Anwar Ibrahim ada babi dan arak?

Tengah sedap berblogging, tiba- tiba je aku terbukak satu blog UMNO, ada menulis satu perkara yang amatlah menarik perhatian. Sebagai seorang rakyat yang ada sedikit rasa nak menegur lah kan?



Banner yang mempromosikan makan malam bersama Anwar Ibrahim ni macam ade tak kenalah. Semua tersusun elok je. Gambar pemimpin PR, lambang, semualah. Tapi apa yang menimbulkan keraguan ialah, apabila kat banner tu, ada tertulis harga meja untuk ditempah. Yang halal dan Non- halal. Aku rasalah, dalam PR yang harmoni dan berbilang kaum tu, harap janganlah soal halal haram diambil ringan. Yang menganjurkan tidak sepatutnya melakukan perkara begitu. Anda telah menyediakan opsyen untuk tetamu minum beer dan makan daging babi. Bukan aku taknak terbuka, tapi isu ni, tanggungjawab ni terletak kepada penganjur yang beragama Islam tu.

Kalau kita letak ayam pon, orang Cina dan India masih lagi makan. Air sirap dan oren pon kita masih boleh rasa nikmat sejuknya. So, apa rasionalnya pihak penganjur berbuat demikian. Imej rakyat yang berbilang kaum dan makanan tak dapat dipisahkan. Banyak makanan yang dinikmati bersama. Kenapa tak pilih je dari banyaknye makanan tu?


Mungkinkah atas dasar dekat di hati rakyat yang sampai buat macam tu?? Tarikh lama lagi, jauh lagi. Harap boleh ubahla ye. Macam mane DS?




0 buah fikiran:

Post a Comment

macam tulah baru member, tulisan yang membina memang dipuji


Feel free to condemn, just this time

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...