Warung Kopi Klangz: Kau India, Aku Melayu, Dia Cina

Monday 21 May 2012

Kau India, Aku Melayu, Dia Cina

Kalau 10 tahun dulu, aku berjalan kat Bandar Klang dengan parent aku, aku terliur nak makan makanan cina sebab nampak sedap, Orang ramai duduk keliling meja bulat, makan guna chopstick lagi. 

Mak tak bagi, dia cakap haram. 

Oh, sebab haram.

Sekarang, bila dah ada duit sendiri, aku ajak kawan aku lepak kedai cina sebab dahaga, minum air tin pun jadilah. Buah fikiran aku ditolak.Alasan mereka diluahkan lancar dan fasih, tu kedai cina. better cari kedai mamak yang jauh. Sebab mamak tu lagi ok. Nak isi petrol lagi sebab nak minum air secawan. 

Tekak aku yang dahagakan sentuhan air ni siapa nak kira. Rasis gila. 



Shit.


Hidangan hari ini.

0 buah fikiran:

Post a Comment

macam tulah baru member, tulisan yang membina memang dipuji


Feel free to condemn, just this time

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...